Cât costă un magazin online?

O persoană stând pe telefon intrebandu-se cât costă un magazin online

Poate ați citit și articolul în care discutăm despre cât costă un site, cu un magazin online este diferit. În acest articol vom vorbi despre costurile necesare pentru a deschide un magazin online și de ce este important să știți ce implică.

Costurile unui magazin online

Dacă te întrebi cât costă un magazin online, pentru a ajunge să faci prima vânzare, te poate costa undeva între 1000 și 3000 de euro.

Forma juridică

Primul pas în a deschide un magazin online este alegerea formei juridice. Aceasta poate sa fie un SRL (Societate cu Răspundere Limitată) sau un PFA (Persoană Fizică Autorizată).

SRL-ul este cel mai comun, fiind cea mai flexibilă formă juridică. Aceasta include:

–  Se înființează ușor, toate documentele pe care trebuie să le incluzi în dosar se găsesc pe site-ul ONRC la secțiunea Înmatriculări Persoane – Juridice.

–  E nevoie de un capital minim de 200 lei

–  Poți să incluzi câte coduri CAEN dorești

–  Număr nelimitat de angajați

–  Ai nevoie de servicii de contabilitate

Domeniul

Domeniul este adresa digitală a magazinului tău. Când cauți un domeniu, alege mereu varianta mai scurtă, ușor de reținut. Poți găsi domenii în jurul prețului de 15 euro la cumparadomeniu.ro

Găzduirea web

Website-ul tău trebuie găzduit pe internet de către un server. Pachetele de bază încep de la câțiva euro pe an, dar sunt limitate. Cât costă un magazin online la cheie? Poți încerca și aplicații ca și Spotify sau Gomag, care îți țin magazinul online la un preț foarte mic.

Desing-ul magazinului

Ai nevoie de un logo, banner, și toate materialele grafice de care necesită un site de calitate.

Conținut optimizat SEO

Fiecare produs are nevoie de o descriere care să atragă, și un conținut optimizat pentru algoritmul Google. Astfel îi oferi un motiv să te plaseze mai sus în rezultate.

  • Conținutul de introducere pe piață
  • Blogging
  • social media
  • Trimiteți e-mail de introducere pe piață
  • Cuvânt de gură
  • Plată pe clic (PPC)

Mentenanța site-ului

Magazinul tău online are nevoie de un serviciu de mentenanță care să se ocupe de orice problemă tehnică, ca utilizatorii tai să poată accesa și folosi site-ul mereu.

Cât costă un magazin online cu Securitate

Securitatea este cea mai importantă.

Securitatea magazinului tău este mult mai importantă decât cea a unui site obișnuit. Utilizatorii au nevoie de siguranță înainte de a-și introduce datele sau cardurile pe site-ul tău.

Adaptarea la telefon/tabletă

Cele mai multe vizite online sunt de pe telefonul mobil. Așadar, magazinul tău online va pierde multe vânzări dacă nu este optimizat pentru experiența de pe telefon.

Importanța unei colaborări cu un profesionist

Desigur, îți poți face propriul magazin online cu propria ta mână, dar dacă te întrebi cât costă un magazin online profesionist, aici sunt câteva dintre motivele pentru care e benefic să lucrezi cu un expert.

Știai că în România se deschid peste 5000 de magazine online în fiecare an? Câte crezi că funcționează și în al doilea an?  

Copywriting

Pe lângă conținut optimizat SEO, ai nevoie de un copywriter experimentat care să atragă clienții prin scrisul persuasiv. De ce e acest aspect important? Vânzările tale sunt făcute numai pe site, nu poți convinge clienții la telefon. Așadar rămâne produsul, și conținutul.

De aceea nu vă putem răspunde exact la ‘’cât costă un magazin online?’’ pentru că bugetul pe care îl investiți în anumite aspecte este strict alegerea voastră.

Produsul

În marketing, nu ceea ce zici sau arăți contează, ci cum împachetezi mesajul pentru oameni. Dacă nu atrage atenția în primele 3 secunde, ai pierdut ochiul.

De aceea este foarte important să iți pui produsul în cea mai buna lumină, cu cele mai bune culori, cu cele mai bune descrieri. Din această cauză este greu să răspundem cu exactitate la întrebarea cât costă un magazin online.

Stabilirea arhitecturii magazinului online

Arhitectura site-ului tău este, practic, meniul magazinului tău, ca la restaurant. Nu ai pățit niciodată să nu găsești băuturile? E enervant, nu? Așa e și cu magazinul online. Harta site-ului tău trebuie să fie clară și ușor de urmat, astfel vizitatorii tăi să poată găsi orice, oricând. 

Dacă vrei să afli cât costă un magazin online cu arhitectură profesionistă, iată aici un exemplu:

  • Home page – folosește pagina pentru a atrage utilizatorul: mesaje scurte call-to-action, fotografii reprezentative, prima impresie contează.
  • Despre noi – este pagina prin care utilizatorul poate să afle mai multe despre brandul tău, poți include informații precum misiune, viziune, ce face brandul tău unic.
  • Produse/Servicii – pentru paginile care prezintă produsele comercializate ai nevoie de fotografii reprezentative și descrieri cuprinzătoare care să ofere potențialului cumpărător toate informațiile de care are nevoie pentru a face achiziția.
  • Blog – este secțiunea prin care poți atrage organic utilizatori către magazinul tău online, pentru asta ai nevoie de o strategie de conținut optimizat SEO.
  • Contact – folosește pagina pentru a pune la dispoziția utilizatorului mai multe modalități de a contact compania pentru informații, reclamații.
  • FAQ – secțiunea unde poți să oferi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări legate de produsele sau serviciile oferite.
  • Footer: este secțiunea de subsol ce oferă utilizatorul acces la o serie de documente importante, impuse prin lege, cum sunt:
  • Politica de retur
  • Politica de confidențialitate și GDPR
  • Politica privind utilizarea modulelor cookies
  • Termeni și condiții de utilizare a website-ului
  • Link PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C

Procesarea plăților

Unul dintre aspectele care răspunde la întrebarea ”cât costă un magazin online?” este procesarea plății taxele iar acesta nu poate fi ignorat. Aceasta este o cheltuială care afectează profiturile dvs., deci este esențial să planificați în avans.

Ca o scurtă prezentare generală, iată la ce vă puteți aștepta în ceea ce privește costurile:

  • PayPal: 2.9% + 0.30 Dolari pentru tranzacțiile de peste 10 dolari
  • Stripe: 2.9% + 0.30 Dolari pe tranzacție

Dacă optați pentru Shopify ca platformă, veți avea acces la o soluție unică de procesare a plăților cunoscută sub numele de Shopify Payments. Este cel mai ușor de implementat, dar nu ești obligat să-l folosești. Puteți alege în continuare unul dintre multele alte gateway-uri de plată.

Iată modul în care sunt defalcate costurile:

  • Shopify: 2.9% + 0.30 Dolari pe tranzacție
  • Servicii de plată: Taxele de gateway de plată plus o taxă suplimentară de două procente pe tranzacție

Concluzie

Pentru a iți deschide un magazin online și pentru a răspunde la întrebarea cât costă un magazin online, e important să știi toate legiile și toate aspectele unui magazin calitativ.

Vă recomandăm să consultați un expert, fie local sau extern, care știe atât configurarea site-ului, web design, branding, cât și marketing pentru a avea cele mai bune rezultate.

Sperăm că v-am răspuns cu exactitate și acum știți cât costă un magazin online profesionist.