Deci, vrei să afli ce este SEO? Răspunsul scurt este că SEO (Search Engine Optimization SAU Optimizarea pentru motoare de căutare) reprezintă diferite tehnici pe care le poți pune în practică pentru ca site-ul tău să apară pe poziții mai bune în motoare de căutare precum Google.
Sună bine, nu? Ei bine, pentru a înțelege exact ce este SEO și cum se face, trebuie să ne uităm și la definiția mai lungă.
Pentru a înțelege cu adevărat ce este SEO, trebuie să descompunem această definiție și să analizăm toate părțile componente.
Optimizarea pe motoarele de căutare este o parte esențială a marketingului online, deoarece căutarea este unul dintre principalele moduri în care utilizatorii navighează pe web. În 2020, peste 2,5 trilioane de căutări au fost efectuate în întreaga lume în motoare de căutare precum Google, Bing, Yahoo, Baidu și Yandex.
Pentru majoritatea site-urilor web, traficul care provine de la motoarele de căutare (cunoscut sub numele de trafic „natural” sau „organic”) reprezintă o mare parte din traficul lor total.
Rezultatele căutării sunt prezentate într-o listă ordonată și, cu cât un site se poate plasa mai sus pe listă, cu atât va primi mai mult trafic. De exemplu, pentru o căutare tipică, rezultatul numărul unu va primi 40-60% din traficul total pentru acea căutare, rezultatele numărului doi și trei primind un trafic semnificativ mai mic.
Doar 2-3% dintre căutători fac click dincolo de prima pagină a rezultatelor căutării. Astfel, chiar și o mică îmbunătățire a clasamentelor pe motoarele de căutare poate duce la un site web care primește mai mult trafic și potențial de afaceri.
Din această cauză, multe companii și proprietari de site-uri web vor încerca să manipuleze rezultatele căutării, astfel încât site-ul lor să apară mai sus pe pagina cu rezultatele căutării (SERP) decât concurenții lor. Aici intervine SEO.
Ce este SEO și de ce este important acest proces?
Probabil ați auzit de SEO și, dacă nu ați făcut-o deja, ați putea obține o definiție rapidă pe Wikipedia a termenului, dar înțelegând că SEO este „procesul de afectare a vizibilității unui site web sau a unei pagini web în rezultate neplătite ale unui motor de căutare” nu vă ajută cu adevărat să răspundeți la întrebări importante pentru afacerea și site-ul dumneavoastră web, cum ar fi:
- Care este modalitatea adecvată pentru a optimiza corect site-ul dumneavoastră pentru motoarele de căutare?
- Cum creșteți vizibilitatea căutării organice a site-ului dumneavoastră, astfel încât conținutul dumneavoastră să fie ușor de găsit?
- Cum puteți diferenția sfaturile bune SEO față de cele mai puțin bune?
Ceea ce este probabil interesant pentru dumneavoastră ca proprietar sau angajat al afacerii este modul în care puteți utiliza efectiv SEO pentru a contribui la un trafic mai relevant, clienți potențiali, vânzări și, în cele din urmă, venituri și profit pentru afacerea pe care o dețineți. Pe asta ne vom concentra în continuare.
Ce este SEO pe înțelesul tuturor și cum funcționează?
Pentru a înțelege modul în care funcționează SEO și ce este SEO, să analizăm mai întâi cum funcționează căutarea în Google.
Întrebi și Google răspunde. Când introduceți o căutare, Google răspunde la aceasta returnând paginile pe care le consideră relevante.
Să ne oprim o clipă și să ne gândim la asta: de unde știe Google ce pagini trebuie să arate și în ce ordine?
Pentru ca Google să poată returna aceste pagini, Google trebuie să știe că există, despre ce este vorba și cât de populare sunt. Priviți în acest fel. Când cineva tastează „lasagna vegană” în Google, probabil caută o rețetă, ingrediente și instrucțiuni despre cum se face.
Dacă ați scrie un articol despre prepararea lasagnei vegane, ați vrea ca oamenii să vă găsească rețeta. Pentru ca oricine să o găsească, trebuie să vă poziționați mai presus de toate celelalte site-uri web cu rețete pentru lasagna vegană. Nu este ușor, dar asta înseamnă marketingul SEO.
Să o descompunem și mai mult: majoritatea căutărilor online încep cu un motor de căutare precum Google. De fapt, 75% dintre aceste căutări încep pe Google.
Pentru a înțelege mai bine cum puteți clasifica conținutul dvs. mai sus în motoarele de căutare, trebuie mai întâi să înțelegeți ce este SEO cum funcționează căutarea. Pentru ca site-ul dvs. web să aibă o performanță bună în SEO, trebuie să îndeplinească mai multe cerințe.
De unde vin aceste cerințe SEO? Motoarele de căutare apreciază ceea ce vizitatorii site-ului consideră important și încearcă să surprindă acest lucru în algoritmii lor.
Ce înseamnă optimizare SEO pe scurt
Nu trebuie să cunoașteți toți factorii și algoritmii exacți pe care Google îi folosește pentru a vă clasifica site-ul web, dar trebuie să acoperiți componentele cheie ale SEO pentru a avea succes.
O modalitate ușoară de a înțelege cei mai importanți 3 factori este să vă imaginați un castron cu supă – supa SEO.
Există trei aspecte cheie ale SEO:
- Lucruri tehnice – Castronul reprezintă toate aspectele tehnice pe care trebuie să le acoperiți (adesea denumite SEO tehnic sau on-page SEO (SEO pe pagină)). Fără un castron adecvat, nu ar fi nimic care să țină supa.
- Conținut excelent – Supa reprezintă conținutul site-ului dumneavoastră web – cea mai importantă parte. Conținut de calitate scăzută = fără clasamente, este atât de simplu.
- Backlink – uri de calitate – condimentarea reprezintă backlink-urile care sporesc autoritatea site-ului dumneavoastră web. Puteți avea un conținut excelent și un site web perfect optimizat, dar, în cele din urmă, trebuie să câștigați autoritate obținând backlinks de calitate – ultimul ingredient pentru a vă face supa SEO perfectă.
Vocabular util
De îndată ce începeți să vă aprofundați cunoștințele a ceea ce este SEO, veți întâlni câțiva termeni comuni care încearcă să clasifice diferitele sale aspecte sau abordări, și anume:
On-page SEO și off-page SEO
Black hat SEO și white hat SEO
Deși nu sunt atât de importante din punct de vedere practic, este bine să le cunoaștem semnificația.
On-page SEO și off-page SEO
Termenii on-page SEO și off-page clasifică activitățile SEO în funcție de faptul dacă sunt desfășurate pe site sau în afara lui.
SEO pe pagină este tot ce puteți face pe site – de la optimizarea conținutului până la aspecte tehnice.
- Cercetarea cuvintelor cheie
- Optimizarea conținutului
- Optimizarea etichetei de titlu
- Optimizarea performanței paginii
- Conectare internă
Scopul este de a oferi atât conținut perfect, cât și o experiență plăcută utilizatorului, în timp ce arată motoarelor de căutare despre ce este pagina.
Notă: Termenii SEO pe pagină și SEO tehnic sunt uneori folosiți interschimbabil și uneori folosiți pentru a distinge optimizarea legată de conținut (de exemplu, etichetele de titlu) și optimizarea orientată tehnic (de exemplu, viteza paginii).
Off-page SEO se referă în principal la obținerea unor backlinks de calitate pentru a arăta motoarelor de căutare că site-ul dvs. web are autoritate și valoare. Construirea de legături poate implica tehnici precum:
- Blogging pentru oaspeți
- E-mail de informare
- Construirea de broken links
Off-page SEO este, de asemenea, strâns legat de alte domenii ale marketingului online, cum ar fi marketingul și brandingul social media, care au un impact indirect asupra construirii încrederii și autorității site-ului dumneavoastră web.
Amintiți-vă că o strategie SEO de succes constă atât din activități SEO pe pagină, cât și în afara paginii.
White hat SEO versus black hat SEO
White hat și black hat își au originea în filmele occidentale. Au reprezentat băieți răi și băieți buni.
În SEO, termenii sunt folosiți pentru a descrie două grupuri de SEO-uri – cei care respectă regulile stabilite de Ghidul Google pentru webmasteri și cei care nu.
Black hat SEO este un set de practici lipsite de etică (și de obicei spam) pentru a îmbunătăți clasamentul unui site web.
Aceste tehnici vă pot duce în topul rezultatelor căutării într-un timp scurt, cu toate acestea, motoarele de căutare cel mai probabil vor penaliza și interzice site-ul web mai devreme sau mai târziu.
White hat SEO, pe de altă parte, se referă la toate tehnicile SEO obișnuite care respectă liniile directoare și regulile. Este o strategie pe termen lung în care clasamentele bune sunt un produs secundar al unei optimizări bune, al conținutului de calitate și al unei abordări orientate către utilizator.
În timp ce experții SEO sunt de acord că „white hat” este calea de urmat, există opinii diferite cu privire la acceptabilitatea diferitelor tehnici de construire a link-urilor(inclusiv cumpărarea de link-uri).
Pot face SEO singur?
SEO nu este ușor. Dar nici nu este metafizică.
Există lucruri pe care le puteți implementa imediat și există concepte care vor necesita mult mai mult timp și efort. Deci da, puteți face SEO pe cont propriu.
Singura întrebare este dacă sunteți dispus să investiți ceva timp în învățarea tuturor aspectelor SEO, sau veți angaja un profesionist care înțelege cu adevărat ce inseamna SEO și ce inseamna optimizare SEO, în timp ce dvs. vă veți investi timpul în altceva.
Dacă ai nevoie de o echipă profesionistă cu ani de experiență în optimizarea SEO, ne poți contacta aici pentru a afla mai multe detalii!
Cum pot învăța SEO?
Există câteva lucruri pe care ar trebui să le faceți pentru a învăța SEO:
- Citiți resurse fiabile
- Obțineți experiență practică
- Nu vă fie frică de experimente
- Aveți multă răbdare (SEO este un maraton, nu un sprint)
Cât durează învățarea SEO?
Pentru a răspunde la această întrebare, vom folosi un răspuns comun al experților SEO la aproape orice problemă SEO: depinde.
În timp ce înțelegerea elementelor de bază a ceea ce este SEO nu va dura mai mult de câteva săptămâni, stăpânirea efectivă a acestei discipline depinde în mare măsură de practică, care este o chestiune de luni, chiar de ani.
Nu în ultimul rând, SEO evoluează tot timpul. Ar trebui să continuați să învățați și să fiți la curent cu cele mai recente actualizări, experimente și descoperiri.
Am nevoie de instrumente SEO?
Dacă sunteți serios cu privire la SEO, nu ar trebui să neglijați datele și informațiile utile furnizate de diferite instrumente SEO. Acestea vă oferă un mare avantaj competitiv și vă economisesc mult timp.
Iată câteva instrumente SEO esențiale pe care fiecare proprietar de site web ar trebui să le utilizeze:
- Google Search Console
- un instrument de analiză a traficului (de exemplu, Google Analytics )
- un instrument de cercetare a cuvintelor cheie (care vă poate da idei în legătură cu cele mai bune cuvinte cheie de folosit în conținutul dvs. )
- un instrument de analiză a backlink-ului
- un tracker eficient (pentru analiza poziționării cuvintelor cheie în motoarele de căutare)
Concluzie
Pentru a avea succes la SEO, site-ul dvs. web trebuie să fie prietenos cu motoarele de căutare, să ofere conținut valoros vizitatorilor dvs. și să aibă autoritate și încredere. Trebuie să lucrați la toate cele trei aspecte și, de exemplu, dacă aveți conținut excelent, dar niciun link care să indice acest lucru, acest fapt va depuncta site-ul. Dacă nu optimizați toate aspectele, rentabilitatea investiției pentru eforturile dumneavoastră SEO va fi foarte dezamăgitoare.
Puneți-vă la lucru și nu vă pierdeți atenția asupra a ceea ce contează cel mai mult în SEO: vizitatorii dumneavoastră.